Tarptautinė Tyréns Group komanda prisidėjo prie pergalės Vilniaus oro uosto dizaino konkurse

2025-07-01

Zaha Hadid Architects neseniai buvo paskelbta tarptautinio Vilniaus oro uosto naujojo atvykimo terminalo T5 konkurso nugalėtoja. Šis projektas – pirmasis etapas daugiaetapiame oro uosto plėtros plane. Prie laimėjusio pasiūlymo prisidėjo ir Tyréns Group, kuri teikė paslaugas konstrukcijų inžinerijos, tvaraus projektavimo bei eismo planavimo srityse – tiek naujiems terminalo pastatams, tiek jų jungtims su esama infrastruktūra.

Zaha Hadid Architects buvo atrinkta naujojo Vilniaus oro uosto terminalo architektūriniam projektui sukurti tarptautiniame konkurse. Laimėjęs pasiūlymas sukurtas siekiant padidinti keleivių srauto pajėgumą ir pagerinti keliautojų patirtį, laikantis tvaraus projektavimo principų.

Prie terminalo konstrukcijų, inžinerinių sistemų (MEP) ir tvaraus projektavimo sprendimų prisidėjo tarptautinė Tyréns Group komanda, į kurią įėjo Hilson Moran ir Tyrens Lietuva. Taip pat buvo prisidėta prie bendrojo plano sprendimų bei eismo organizavimo – viešajam transportui, automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems.

„Šiame projekte atsispindi Tyréns tarpdisciplininė kompetencija konstrukcijų inžinerijos ir tvarių pastatų technologijų srityse. Naujojo atvykimo terminalo sprendiniai atspindi Tyréns įsipareigojimą kurti ilgalaikę vertę ateities kartoms per tvarią inžineriją ir dizainą“, – sako Agnė Peikštenienė, Tyréns projekto vadovė.

Tyréns Group bendradarbiavimą su Zaha Hadid Architects pradėjo visos komandos pastangomis. Per intensyvius tris mėnesius į procesą įsitraukė Tyréns darbuotojai iš Lietuvos, Estijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės ir Švedijos – kartu jie dirbo prie eismo planavimo, konstrukcijų inžinerijos ir energetinių sprendimų.

Vienas iš komandos narių, Tyréns projektavimo vadovas ir konstrukcijų inžinierius Kayin Dawoodi, komentavo:

„Mūsų siekis buvo kuo daugiau tvarių sprendimų įtraukti per aktyvų bendradarbiavimą. Pavyzdžiui, nagrinėjome įvairius geometrinius konstrukcijų variantus, ieškodami tiek konstrukcinio, tiek energetinio efektyvumo. Galiausiai pasirinkome sprendinį su laužytos plokštumos tipo stogu ir integruotais stoglangiais dienos šviesai užtikrinti“, – sako Kayin Dawoodi.

Kalbant apie transportą ir keleivių judėjimą, vienas pagrindinių iššūkių buvo naujosios terminalo dalies jungtis su esamomis. Taip pat buvo ieškoma naujų susisiekimo sprendimų į/iš oro uosto.

„Tyréns Group šį darbą tikrai atliko kaip komanda. Bendradarbiavimas tarp skirtingų šalių ir disciplinų bei stipri lyderystė buvo pagrindiniai mūsų sėkmės veiksniai“, – apibendrina Kayin Dawoodi.

„Kad gerai įgyvendintume inžinerinius sprendimus, turime suprasti architektų darbo eigą. Tikimės tęsti bendradarbiavimą su Zaha Hadid Architects ir plačiąja Tyréns komanda tolesnėse projektavimo ir statybos fazėse, kad sukurtume dar daugiau vertės.“

Trumpa informacija apie terminalą ir oro uosto plėtrą

Vilniaus oro uosto atvykimo terminalas yra svarbi miesto ilgalaikio 30 metų plėtros plano dalis, kuria siekiama sustiprinti Lietuvos regioninį ir tarptautinį susisiekimą. Architektūriniai sprendimai numatyti taip, kad atitiktų būsimas aviacijos technologijas ir augančius keleivių srautus.

Terminalas stiprins Vilniaus oro uosto vaidmenį kaip pagrindinius Lietuvos vartus bei integruotą oro, geležinkelių ir kelių transporto mazgą Baltijos regione. Išplėstos galimybės leis vykdyti daugiau tiesioginių skrydžių, prisidės prie vietos ekonomikos augimo ir pagerins Lietuvos pasiekiamumą tarptautiniu mastu.