Palangos aplinkkelis oro taršą apylinkėse sumažins 35 proc., triukšmą Palangoje – 5 dBA

2014-03-20

Kovo pradžioje pradėtas tiesti Palangos aplinkkelis ir rekonstruoti šalia esanti Vydmantų sankryža. Pagal projektavimo darbus atlikusios didžiausios Lietuvos transporto infrastruktūros projektavimo bendrovės „Kelprojektas” paskaičiavimus, nutiesus šį aplinkkelį bus ženkliai sumažintas autotransporto poveikis aplinkai ir gyventojų sveikatai. Planuojama, kad regioninė oro tarša kelių tinkle sumažės 35 proc., o triukšmas Palangos tranzitinėse gatvėse sumažės 5 dBA.

„Ruošdami Palangos aplinkkelio ir Vydmantų sankryžos rekonstrukcijos techninius projektus mūsų specialistai kruopščiai įvertino, kokį poveikį aplinkai ir visuomenei gali turėti šių projektų įgyvendinimas. Mūsų tikslas yra užtikrinti, kad aplinkosauginė situacija ženkliai pagerėtų arba neigiamas poveikis būtų sumažintas iki minimumo: stengtis, kad gyventojų nevargintų triukšmas, būtų sumažinta oro tarša bei išsaugota biologinė įvairovė ir kraštovaizdis”, – sako Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas” generalinis direktorius.

Pasak „Kelprojekto” specialistų, nutiesus Palangos aplinkkelį, kasdien juo naudosis apie pora tūkstančių autotransporto priemonių, kurios aplenks Palangos gatves (dalį Kretingos g., dalį Klaipėdos pl., dalį Liepojos pl.), todėl oro tarša prie šių tranzitinių gatvių Palangoje sumažės net iki 35 proc. Ateityje oro užterštumas turi sumažėti ir dėl automobilių technologinės pažangos.

Tranzitiniam autotransporto srautui aplenkus miestą, sumažės ir triukšmo lygis Palangoje. Pagal pagrindinių automobilių kelių strateginio triukšmo kartografavimo žemėlapį (2011 m.) triukšmo paros lygis prie artimiausių gyvenamųjų namų yra 65-70 dBA (iki 5 dBA viršijama triukšmo higienos norma). Planuojama, kad prie dabartinių tranzitinių gatvių: Kretingos g. (ruože nuo Vydmantų sankryžos iki Klaipėdos pl.), Klaipėdos pl. (ruože nuo sankryžos su Kretingos g. iki sankryžos su Liepojos pl.) bei Liepojos pl. (ruože nuo sankryžos su Klaipėdos pl. iki Palangos oro uosto) triukšmo lygis sumažės 5 dBA.

„Poveikio aplinkai vertinimo darbai yra svarbi eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo dalis. Kruopščiai įvykdę šiuos projektus ne tik sumažinsime triukšmą ar oro taršą – visos diegiamos priemonės padės sumažinti eismo įvykių skaičių, prevenciškai apsaugoti eismo dalyvius bei gyvūnus,” – sakė Tadas Varpučinskas, UAB „Kelprojektas” aplinkosaugos specialistas.

Prie Palangos aplinkkelio ir Vydmantų sankryžos bus rekonstruoti pėsčiųjų ir dviračių takai bei nutiesta nauja pėsčiųjų ir dviratininkų požeminė pervaža per kelią A13. Bus įrengti kelio atitvarai, sutvarkyta aplinka. Projekte pateikiami sprendiniai, susiję su laukinių gyvūnų apsauga tiesiamo kelio atkarpoje per mišką. Gyvūnijos apsaugai Palangos aplinkkelyje numatytos tvoros, dvivėriai varteliai, horizontalūs barjerai, nušokimo rampos, pralaida varliagyviams, įspėjamieji kelio ženklai.

Apie Palangos aplinkkelį

Palangos aplinkkelis tiesiamas, įgyvendinant viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą, kurio trukmė 25-eri metai, kaina – 123,575 mln. Lt. Pagal sutartį aplinkkelis bus nutiestas dar šiais metais, iki lapkričio, o automobilių eismas juo paleistas iki 2015 m. gegužės 1 d. Statybos darbus vykdo jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivieniję partneriai AB „Kauno tiltai” ir UAB „Šiaulių plentas”.

8,25 kilometro ilgio Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio Klaipėda-Liepoja dalis, jis nuo Palangos nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis. Netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža bus rekonstruota į dobilo formos skirtingų lygių sankryžą, aplinkkelyje atsiras dar dvi vieno lygio sankryžos.