„Kelprojektas“ vizija Uosto direkcijos architektūriniame konkurse
2022-09-25
„Kelprojektas“ kartu su architektų komanda – P. Džervus, T. Vileikis, A. Barzda, T. Umbrasas, užėmė III vietą Klaipėdos uosto architektūrinių idėjų konkurse, kur pateikė savo viziją projektą „Uola“, kaip galėtų atrodyti Uosto direkcijos administracinis pastatas ir naujai formuojama krantinė kruiziniams laivams švartuoti.
Po daugiau nei mėnesį trukusio darbų viešinimo, viešojo svarstymo ir visų privalomų viešojo pirkimo procedūrų išrinktas laimėtojas – projektas „Kuršių vartai“. Projekto autorius UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“, architektai – Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis.
Atviro (tarptautinio) projekto konkurso tikslas buvo išrinkti tinkamiausią kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato projekto sprendinį, atitinkantį urbanistinius, architektūros ir kitus funkcinius aspektus bei kitus reikalavimus. Uosto direkcija su konkurso I vietos laimėtoju planuoja sudaryti projektavimo paslaugų pirkimo sutartį.
Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype šalia Žiemos uosto krantinių planuojamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas būtų statomas ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti. Būtent dėl šios priežasties buvo nuspręsta šiuos projektus sujungti ir įgyvendinti kartu, taip sukuriant naujas viešąsias erdves.
Nevertinant pandeminio laikotarpio, dėl kurio kruizinė laivyba buvo sustojusi, Klaipėda neturi užtektinai vietos kruiziniams laivams švartuoti. Kasmet maždaug 10-čiai kruizinių laivų, išreiškiančių norą užsukti į Klaipėdą, Uosto direkcija privalo pasakyti „ne“ vien dėl vietos stokos, todėl buvo priimtas sprendimas statyti naują krantinę, kuri leistų priimti dar daugiau kruizinių laivų ir jais atplaukiančių užsienio turistų.
Dabartinis pastatas, kuriame įsikūrusi Uosto direkcijos administracija, pastatytas 1980 m. Atlikus analizę buvo nustatyta, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, pareikalausiantis nemažų išlaidų. Buvo priimtas sprendimas statyti naują pastatą, kuriam keliami aukštos architektūrinės ir inžinerinės kokybės, inovatyvumo reikalavimai. Pagal nustatytus energinio efektyvumo reikalavimus naujo administracinio pastato energinio efektyvumo klasė – A++, t. y. energijos beveik nenaudojantis pastatas. Inovatyviais biuro sprendimais būtų užtikrintos puikios darbo aplinkos sąlygos (tiek mikroklimato, tiek estetiniais aspektais) darbuotojams, jame taip pat dirbtų ne tik Uosto direkcijos administracija, tačiau ir Laivų eismo tarnyba (LET).
UAB „Kelprojektas“ projektas „Uola“