„Kelprojektas“ rengs tarptautinio greitkelio „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos projektinius sprendinius
2014-08-25
„Kelprojektas” laimėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) rengtą konkursą, skirtą magistralinio kelio Kaunas-Marijampolė-Suvalkai (A5) rekonstrukcijos projektinių sprendinių paruošimui. Bendrovės specialistai parengs šio kelio, kuris priklauso tarptautiniam greitkeliui „Via Baltica”, ruožo nuo 57,7 iki 97,06 km rekonstrukcijos projektinius sprendinius. Projektavimo darbų vertė yra 3,59 mln. litų.
„Tarptautinis greitkelis „Via Baltica” yra svarbus transporto koridorius Baltijos valstybėms. Todėl viena iš pagrindinių „Kelprojektas” užduočių šiame projekte yra maksimaliai užtikrinti saugias eismo sąlygas visų galimų eismo dalyvių atžvilgiu, pateikiant tinkamiausius rekonstrukcijos sprendinius”, – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas” generalinis direktorius.
Magistralinis kelias A5 yra itin intensyvus ir avaringas. Pagal LAKD duomenis, kelio ruože nuo 57,7 iki 97,06 km per parą pervažiuoja apie 9000 automobilių, o iki 2025 m. automobilių skaičius turėtų išaugti iki 11000 automobilių. 61 proc. pravažiuojančių automobilių yra krovininiai. LAKD duomenimis, šiame kelio ruože žūsta itin daug pėsčiųjų – tai sudaro 15 proc. visų šio ruožo eismo įvykių. Viena iš pagrindinių avarijų priežasčių yra priešpriešiais važiuojančių transporto priemonių susidūrimas. Tokio avaringumo priežastis – tunelių, viadukų, skirtingų lygių sankryžų ir kitų inžinerinių sprendimų trūkumas.
Anot „Kelprojekto” Kelių skyriaus projekto vadovo Audriaus Stoniaus, „Kelprojekto” specialistai, siekdami rasti optimaliausius kelio ruožo rekonstrukcijos sprendinius numatytam magistralinio kelio A5 ruožui, parengs ne mažiau kaip 3 atskirus projektinių sprendinių variantus. Pirmajame variante bus siūloma rekonstruoti esamą kelio ruožą, nekeičiant kelio trasos, kituose projektinių sprendinių variantuose bus siūloma kelią tiesti naujose vietose.
„Kelprojekto” specialistai magistralinio kelio A5 rekonstrukcijos projekto darbus pradės nuo statybinių inžinerinių, ekonominių ir kitų tyrinėjimų. Daug dėmesio bus skiriama eismo dalyviams – bus išsamiai nagrinėjami jų socialiniai ir ekonominiai poreikiai bei patenkinimo galimybės, atsižvelgiant į kelio charakteristiką. Taip pat bus tiriamas galimas kelio rekonstrukcijos poveikis aplinkosaugos programos „Natura 2000″ esamoms ir galimoms teritorijoms.
Antrasis darbų etapas apims kelio rekonstrukcijos projektinių sprendinių parengimą. „Kelprojekto” specialistų komanda pateiks kelio rekonstravimo sprendinius, atsižvelgdama į privažiavimus prie sklypų, jungiamuosius kelius bei esamas ir galimas vieno arba skirtingų lygių sankryžų vietas. Per kelio kertamus geležinkelius ir kitus kelius bus suprojektuoti viadukai, o per upes bus numatyti tiltai.